۱۱ فایده ثابت شده سیر برای سلامتی

۱۱ فایده ثابت شده سیر برای سلامتی

۱۱ فایده ثابت شده سیر برای سلامتی

تحقیقات کنونی نشان می‌دهد که سیر ممکن است برخی از مزایای سلامتی واقعی مانند محافظت در برابر سرماخوردگی و توانایی کمک به کاهش فشار خون و سطح کلسترول داشته باشد.

11 مزیت سلامتی سیر

1. حاوی ترکیباتی با خواص دارویی قوی است

سیر گیاهی از خانواده آلیوم (پیاز) است. ارتباط نزدیکی با پیاز، موسیر و تره دارد. به هر بخش از پیاز سیر یک حبه می گویند. حدود 10 تا 20 حبه وجود دارد.

پدر بسیاری از نقاط جهان رشد می کند و به دلیل بوی قوی و طعم لذیذی که دارد یکی از مواد محبوب در آشپزی است.

با این حال، در طول تاریخ باستان، مردم به طور گسترده ای از سیر منبع معتبر برای سلامتی و خواص دارویی آن استفاده می کردند. شواهد مستندی مبنی بر استفاده از آن توسط بسیاری از تمدن های اصلی منبع معتبر از جمله مصری ها، یونانی ها، رومی ها، چینی ها و هندی ها وجود دارد.

دانشمندان اکنون می دانند که بیشتر فواید آن برای سلامتی به دلیل تشکیل ترکیبات گوگردی هنگام خرد کردن، له کردن یا جویدن یک حبه سیر است.

شاید شناخته شده ترین ترکیب آلیسین باشد. با این حال، آلیسین یک ترکیب ناپایدار است که فقط برای مدت کوتاهی در سیر تازه پس از خرد کردن یا خرد کردن آن وجود دارد.

ترکیبات دیگری که ممکن است در فواید سلامتی نقش داشته باشند عبارتند از دی آلیل دی سولفید منبع مطمئن و اس-آلیل سیستئین.

ترکیبات گوگردی آن از دستگاه گوارش وارد بدن شما می شود. سپس آنها در سراسر بدن شما حرکت می کنند و اثرات بیولوژیکی قوی اعمال می کنند.

2. سیر بسیار مغذی است اما کالری بسیار کمی دارد

کالری در برابر کالری، سیر فوق العاده مغذی است. یک حبه (حدود 3 گرم) حاوی 4.5 کالری منبع مطمئن، 0.2 گرم پروتئین و 1 گرم کربوهیدرات است.

منبع خوبی از چندین ماده مغذی است، به ویژه:

  • منگنز
  • ویتامین B6
  • ویتامین سی
  • سلنیوم
  • فیبر

3. سیر می تواند به محافظت در برابر بیماری ها از جمله سرماخوردگی کمک کند

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که عصاره سیر کهنه می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.

افرادی که در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا به مدت 3 ماه ازآن استفاده کردند علائم کمتری را تجربه کردند.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که ترکیبات موجود در آن ممکن است دارای خواص ضد ویروسی باشند. علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، ممکن است به جلوگیری از ورود ویروس ها به سلول های میزبان یا تکثیر در سلول های شما کمک کند.

4. ترکیبات فعال آن می تواند فشار خون را کاهش دهد

بر اساس منبع معتبر سازمان جهانی بهداشت، بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی بیش از هر بیماری دیگری مسئول مرگ و میر هستند.
فشار خون بالا یا فشار خون بالا یکی از مهم ترین عواملی است که ممکن است منجر به این بیماری ها شود.

مکمل های سیر برای کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید است. محققان این اثر را با کاهش 16 تا 40 درصدی خطر ابتلا به حوادث قلبی عروقی مرتبط دانستند.
اثر مشابه برخی از داروهای فشار خون است اما با عوارض جانبی کمتری همراه است.
آلیسین موجود در سیر ممکن است تولید آنژیوتانسین II را محدود کند، هورمونی که فشار خون را افزایش می دهد. همچنین ممکن است رگ های خونی شما را شل کند و به خون اجازه می دهد راحت تر جریان یابد.

5. سطح کلسترول را بهبود می بخشد ، خطر بیماری قلبی را کاهش دهد

سیر می تواند کلسترول کل و LDL (بد) را کاهش دهد. افراد مبتلا به کلسترول بالا سیر بیشتری بخورند.
مصرف مکمل ها برای بیش از 2 ماه می تواند LDL شما را تا 10 درصد کاهش دهد.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که سیر بر کلسترول HDL (خوب) تأثیری ندارد.

6. آنتی اکسیدان موجب پیشگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقل می شود

آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد به روند پیری و زوال شناختی مرتبط کمک می کند.

حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از مکانیسم های محافظتی بدن در برابر آسیب اکسیداتیو حمایت می کند. این آنتی اکسیدان ها ممکن است به طور قابل توجهی استرس اکسیداتیو را کاهش دهند و خطر ابتلا به بیماری های مرتبط مانند بیماری آلزایمر، رایج ترین شکل زوال عقل را کاهش دهند.

برخی از مطالعات منبع معتبر دریافته اند که مکمل های سیر به طور مستقیم برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر مفید است.

7. به شما کمک کند بیشتر عمر کنید

با توجه به اثرات مفید بر روی عوامل خطر مهم مانند فشار خون، منطقی است که سیر می تواند به شما کمک کند طولانی تر زندگی کنید.
سالمندانی که حداقل به صورت هفتگی مصرف می‌کردند نسبت به کسانی که کمتر از یک بار در هفته سیر مصرف می‌کردند، عمر طولانی‌ تری داشتند.

این واقعیت که می تواند به دفاع در برابر بیماری های عفونی کمک کند نیز مهم است. چنین بیماری هایی از علل شایع مرگ و میر هستند، به ویژه در افراد مسن منبع مورد اعتماد یا افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

8. مکمل های سیر ممکن است عملکرد ورزشی شما را بهبود بخشد

سیر یکی از اولین مواد “افزایش دهنده عملکرد” بود. تمدن های باستان از سیر برای کاهش خستگی و بهبود ظرفیت کاری کارگران استفاده می کردند. ورزشکاران المپیک در یونان باستان برای بهبود عملکرد خود مصرف می کردند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که سیر عملکرد دوچرخه سواران را در یک تایم آزمایش 40 کیلومتری بهبود نمی بخشد. با این حال، ممکن است استرس اکسیداتیو مرتبط با ورزش و آسیب عضلانی را کاهش دهد.
مکمل ها ممکن است ظرفیت اکسیژن را در طول ورزش افزایش دهند.

9. خوردن آن به سم زدایی فلزات سنگین در بدن کمک کند

در دوزهای بالا، نشان داده شده است که ترکیبات گوگرد موجود در سیر از آسیب اندام ناشی از سمیت فلزات سنگین محافظت می کند.
آلیسین موجود در سیر می تواند به کاهش سطح سرب در خون و اندام های حیاتی شما کمک کند.

کارمندان کارخانه باتری خودرو (که بیش از حد در معرض سرب قرار داشتند) نشان داد که سیر سطح سرب در خون را 19٪ کاهش می دهد. همچنین بسیاری از علائم بالینی سمیت از جمله سردرد و فشار خون بالا را کاهش داد.

10. سیر سلامت استخوان ها را بهبود بخشد

چند مطالعه اخیر اثرات سیر را بر سلامت استخوان، به ویژه در زنان پس از یائسگی اندازه گیری کرده اند. نتایج یک کارآزمایی بالینی منتشر شده نشان داد که مصرف آن می تواند استرس اکسیداتیو را که منجر به پوکی استخوان می شود، کاهش دهد. شرکت کنندگان قرص سیر معادل حدود 2 گرم در روز مصرف کردند.

11. سیر به راحتی در رژیم غذایی شما گنجانده می شود و طعم آن را اضافه می کند

مورد آخر برای سلامتی مفید نیست، اما همچنان مهم است. گنجاندن سیر در رژیم غذایی فعلی بسیار آسان است. این مکمل بیشتر غذاهای خوش طعم، به ویژه سوپ ها و سس ها است. طعم قوی سیر همچنین می تواند به دستور العمل های بی مزه کمک کند.

روش معمول استفاده این است که چند حبه تازه را فشار دهید، سپس آن را با زیتون خالص مخلوط کنید. روغن و کمی نمک این به عنوان یک سس سالاد بسیار ساده و مغذی عمل می کند.

عوارض جانبی سیر

به خاطر داشته باشید که سیر دارای عوارضی مانند بوی بد دهان است. برخی افراد به سیر نیز حساسیت دارند.

همچنین ممکن است بر توانایی لخته شدن خون شما تأثیر بگذارد. اگر اختلال خونریزی دارید یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، قبل از افزایش مصرف با پزشک مشورت کنید.

بهترین زمان برای خوردن سیر چه زمانی است؟

در حالی که بسیاری از مردم آن را به عنوان بخشی از یک وعده غذایی می خورند، برخی افراد معتقدند خوردن آن با معده خالی ممکن است مزایای سلامتی مرتبط با آن را بهبود بخشد.

سالم ترین راه برای خوردن آن چیست؟

خوردن سیر خام ممکن است فواید بیشتری داشته باشد، زیرا برخی از ترکیبات مفید موجود در سیر به گرما حساس هستند.

اگر هر روز سیر بخورید چه اتفاقی می افتد؟

سیر احتمالاً منبع مطمئن مطمئنی برای اکثر مردم است که در مقادیر مورد استفاده در تهیه غذا مصرف کنند. اما برخی از افراد، از جمله مبتلایان به بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) و کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند، ممکن است اثرات منفی ناشی از افزایش شدید مصرف داشته باشند.

سخن آخر

هزاران سال است که مردم به خواص دارویی سیر اعتقاد دارند. اکنون علم شروع به تأیید آن کرده است. مصرف آن برای اکثر افراد بی خطر و سالم است. اما اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، قبل از افزایش مصرف با پزشک مشورت کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
سلام، چطور میتونم به شما کمک کنم؟