خوردن 2 کیوی در روز می تواند جایگزین نیاز به مکمل های ویتامین سی شود

خوردن 2 کیوی در روز می تواند جایگزین نیاز به مکمل های ویتامین سی شود

خوردن 2 کیوی در روز می تواند جایگزین نیاز به مکمل های ویتامین سی شود

یک مطالعه جدید نشان می دهد که افزایش مصرف کیوی می تواند به شما کمک کند نیاز به مکمل ویتامین سی را از بین ببرید.

تحقیقات جدید نشان داد که مصرف روزانه دو عدد کیوی به مدت شش هفته باعث افزایش مصرف اسید اسکوربیک (یا ویتامین C ) به میزان 150 میلی گرم در روز شد.

محققان خاطرنشان کردند که مصرف روزانه این سطح از ویتامین C نیاز به مکمل را از بین می برد و فواید سلامتی مختلفی را به همراه دارد.

کیوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما شناخته شده است . داشتن یک سیستم ایمنی قوی در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا برای کمک به محافظت از خود در برابر ابتلا به ویروس کلیدی است.

کیوی طلایی (SunGold) چیست؟

برخلاف کیوی های سبز که پوست قهوه ای تیره، بیضی شکل و میوه سبز دارند، کیوی های طلایی پوستی صاف و بدون مو و میوه های زرد دارند. کیوی طلا همچنین حاوی بیش از 290 درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه است.

مصرف روزانه کیوی بدون هیچ گونه واکنش نامطلوبی به متابولیسم شما بی خطر است، مگر اینکه به آن حساسیت داشته باشید.

اگر متوجه علائم آلرژی شدید ، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید. این شامل خارش گلو، استفراغ، تورم زبان، مشکل در بلع، بیرون آمدن کهیر و مشکل در تنفس است.

ارتباط خوردن کیوی و افزایش ویتامین سی

مصرف روزانه کیوی می تواند سطح ویتامین سی را افزایش دهد و تأثیر مثبتی بر سلامت کلی بگذارد. کیوی SunGold سرشار از ویتامین است.

هنگامی که بیشتر مردم به افزایش ویتامین فکر می کنند، ممکن است به خوردن پرتقال بیشتر یا افزودن مکمل به رژیم غذایی خود فکر کنند.

با افزودن یک یا دو کیوی در روز، می توانید مطمئن باشید که مقدار توصیه شده را دریافت می کنید.

علاوه بر این درصد بالای ویتامین C، مصرف میان‌ وعده کیوی ممکن است جایگزین میان‌ وعده‌ای با مواد مغذی کمتر شود، که می‌ تواند تغذیه و سلامت کلی را بهبود بخشد.

یک کیوی SunGold حاوی 130 میلی گرم ویتامین سی برای یک قطعه میوه 80 گرمی است.

تاثیر کیوی بر سرماخوردگی و آنفولانزا

ایده مصرف دوزهای زیاد ویتامین سی برای جلوگیری از سرماخوردگی در دهه 1970 آغاز شد. مصرف روزانه 1000 میلی گرم می تواند بروز سرماخوردگی را تا حدود 45 درصد کاهش دهد. خوردن کیوی به طور بالقوه می تواند طول مدت سرماخوردگی را کوتاه کند.

دانشمندان دریافتند افرادی که روزانه چهار کیوی طلا می‌خورند، احتقان و درد گلو درد کمتری نسبت به گروه کنترل داشتند.

تحقیقات نشان داده است که خوردن منظم کیوی می تواند کلسترول HDL (کلسترول خوب) را افزایش دهد، تری گلیسیرید را کاهش دهد و فشار خون را کاهش دهد . کیوی طلا ممکن است به افراد مبتلا به کم خونی کمک کند تا سطح آهن خود را در کنار وعده های غذایی غنی از آهن مصرف کنند.

افزایش ویتامین سی در زمستان

دریافت ویتامین سی از انواع میوه‌ ها و سبزیجات به مکمل‌ ها ترجیح داده می‌ شود. زیرا این مکمل‌ ها در مقایسه با آن، فواید زیادی دارند.

جدا کردن فواید ویتامین C با اثر هم افزایی تمام اجزای موجود در میوه و سبزیجات دشوار است، به عنوان مثال، فیبر، فولات، منیزیم و پتاسیم.

اگر به دنبال تقویت ویتامین سی خود هستید اما کیوی را دوست ندارید یا به آن حساسیت دارید، می توانید آن را در چندین غذای دیگر نیز پیدا کنید.

به غیر از پرتقال، فلفل دلمه ای در همه رنگ ها دارای مقادیر بسیاری ویتامین سی است. فلفل دلمه ای نارنجی بیشترین مقدار را دارد. همچنین می توانید مقدار قابل مقایسه ای را در کلم پیچ، کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم، توت فرنگی و آناناس دریافت کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
سلام، چطور میتونم به شما کمک کنم؟