خواص مربای گل رز

خواص مربای گل رز

خواص مربای گل رز

گل رز یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین نوع گل در جهان می باشد. گل رز گل محبت، عطر و زیبایی است. به طور مشترک به عنوان “پادشاه گل ها” نامیده می شود. گل رز علاوه بر عطر و زیبایی مسحورکننده، یک گل بسیار مفید در طب آیورودا است. در آیورودا به آن شاتاپاتری می گویند – گلی با صد گلبرگ. در اینجا، ما در مورد یکی از مهم ترین داروهای آیورودا گلقند یا «مربای گلبرگ گل رز» صحبت خواهیم کرد. گلقند در فارسی و اردو به معنای گل = گل رز یا گل است. قند = شیرین در عربی. به معنی گل رز شیرین گلقندیا مربای گل رز یک غذای شیرین هندی است. فواید گلقندبرای سلامتی بسیار زیاد است. برخی از فواید و کاربردهای مهم گلقنددر زیر ذکر شده است.

 

خواص دارویی مربای گل رز

 

تمام خواص درمانی گل قند به گلبرگ گل رز نسبت داده می شود. تقریباً تمام انواع گل رز که برای تهیه گلقنداستفاده می شود دارای اثرات درمانی مشابهی هستند. گل رز دارای خواص درمانی زیر است.

 

آنتی اکسیدان

ضد سرفه

آنتی باکتریال

ضد التهاب

کاردیوتونیک

نرم کننده

ملین ملایم

5 مزیت و کاربرد برتر گلکند

 

به هضم غذا کمک می کند

اسیدیته یک مشکل رایج در سراسر جهان است و افراد زیادی باید هر روز با معده خالی از داروهای ضد اسید استفاده کنند. برخی احساس سوزش در گلو، سوزش سر دل، تلخی دهان یا گلو و معده درد می کنند. افزودن گلقندبه رژیم غذایی به درمان مشکلات گوارشی کمک شایانی می کند. افزودن روزانه 1 یا 2 قاشق چایخوری گلقندبه رژیم غذایی باعث کاهش اسیدیته می شود. علاوه بر این، ایمنی و اشتها را تقویت می کند و مشکلات مربوط به گوارش را درمان می کند.

 

زخمهای دهان

 

زخم های دهان زخم های دردناکی هستند که در دهان ظاهر می شوند. آنها گاهی اوقات بی ضرر هستند اما باعث درد شدید در دهان می شوند. اثر خنک کنندگی شدید گلقندبدن را خنک می کند. بروز زخم های دهان را کاهش می دهد و به کاهش احساس سوزش و درد در داخل دهان ناشی از زخم های دهان کمک می کند.

 

پیتا دوشا را آرام می کند و حافظه را بهبود می بخشد

 

گلقندپیتای اضافی را در بدن کاهش می دهد که ممکن است باعث گرما شود و بدن را خنک نگه می دارد. علائم مرتبط با گرما مانند درد،  بی حالی، بثورات را کاهش می دهد و هرگونه احساس سوزش در کف دست و پا را کاهش می دهد. این به طور همزمان به تقویت قدرت حافظه کمک می کند و یک آنتی اکسیدان قوی است که به بهبود چشمگیر بینایی کمک می کند.

 

فواید گل قند برای پوست

 

به عنوان یک مقوی گوارشی بسیار خوب به افزایش اشتها، بهبود هضم و کنترل مشکلات گوارشی کمک می کند. گلقندبه دفع سموم از بدن کمک می کند و خون را تصفیه می کند. در واقع مربای گل رز یک تصفیه کننده خون طبیعی است که از جوش بر روی پوست جلوگیری می کند. بنابراین، به شفافیت پوست کمک می کند و از مسائل مختلف مرتبط با پوست مانند بیماری های التهابی، جوش، سرسفید و غیره جلوگیری می کند.

 

فواید گل قند برای مو

ریزش مو مشکل رایجی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند که عمیقاً عزت نفس و اعتماد به نفس افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. مصرف سالم یکی از بهترین کارها برای جلوگیری و کنترل ریزش مو است. افزودن گلقندبه رژیم غذایی باعث کاهش استرس و بهبود گردش خون می شود و با تقویت فولیکول مو باعث افزایش رشد طبیعی مو خواهد شد.

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
سلام، چطور میتونم به شما کمک کنم؟