5 فایده جالب مربا برای سلامتی و ارزش غذایی آن

5 فایده جالب مربا برای سلامتی و ارزش غذایی آن

5 فایده جالب مربا برای سلامتی و ارزش غذایی آن

بسیاری از مردم عاشق خوردن مربا هستند، زیرا طعم آنها بسیار شگفت انگیز است. با دانستن این حقیقت در مورد مرباها می توانید در مورد رژیم غذایی خود تصمیمات مثبت و سالم بگیرید و انتخابهایی که امروز برای خود و خانواده انجام می دهید ، عادات غذایی آنها را برای نسل ها مشخص می کنید.

میوه ها به طور طبیعی چربی ، سدیم و کالری کمی دارند و کلسترول ندارند و منبع مهم بسیاری از مواد مغذی حیاتی از  جمله فیبر غذایی ، ویتامین C ، فولات (اسید فولیک) و پتاسیم هستند.

همانطور که پیداست، طبق نظر پزشکان و متخصصان تغذیه طبیعی و همچنین محققان دانشگاهی و مطالعات پزشکی متعدد در سراسر جهان ، مربا به بدن ما انرژی سریع و مفیدی می دهند و در واقع فقط حدود نیمی از کالری، حتی چربی و اشباع و همچنین کلسترول بد بسیار کمتر از کره یا مارگارین ساخته شده توسط انسان دارند.

 

  1. کلسترول و چربی کمتر

برخلاف کره ، نوتلا و پنیر که حاوی مقدار زیادی کلسترول و چربی می باشند اما مربا فاقد کلسترول است و چربی کمتری دارد زیرا از میوه تشکیل شده است.

 

  1. سلامت مو ، پوست و ناخن را بهبود می بخشد

ماده ای به نام پکتین در مربا وجود دارد. پکتین در همه میوه ها وجود دارد و به روند تغذیه سالم کمک می کند. وقتی مربا در حال پخت است ، آن ماده اصلاح می شود ، حتی بیشتر می شود. پکتین اصلاح شده می تواند به بهبود سلامت مو ، پوست و ناخن کمک کند.

 

  1. فشار خون را کاهش می دهد

پکتین موجود در مربا همچنین به کاهش فشار خون و تشکیل گلبول های قرمز بدن کمک می کند. بنابراین ، یکی دیگر از مزایای سلامتی مصرف مربا است. علاوه بر این ، به بهبود زخم ها و بریدگی های شما نیز کمک می کند.

 

  1. یبوست

محتوای سالم موجود در مربا به افرادی که از مشکل یبوست رنج می برند کمک می کند. در چنین شرایطی داشتن نان و مربا در وعده ی صبحانه بسیار خوب است. در واقع ، این منبع عالی انرژی است و استقامت را در حین ورزش فراهم می کند. همچنین منبع عالی فیبر است ، بنابراین به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید و حتی بدون هوس میل کنید.

 

5- خطر حمله قلبی را کاهش می دهد

این میوه با تکه های میوه سالم تهیه می شود ، می تواند به کاهش خطر سکته مغزی ، حمله قلبی و سایر بیماریهای قلبی عروقی کمک کند. همیشه توصیه می شود که میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود برای سلامت قلب قرار دهید.

 

ارزش غذایی یک قاشق غذاخوری مربا چقدر است؟

مربا بسیار مغذی است و می توان آن را به عنوان صبحانه استفاده کرد. با این حال ، به یاد داشته باشید که نقطه ضعف آنها کالری زیاد است. افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا مبتلا به دیابت هستند ، باید از آن به میزان کم استفاده کنند زیرا قند بالایی دارد.

ارزش غذایی مربای عبارتند از:

کربوهیدرات        10.5

ویتامین سی        2.0

آهن                 1.25

ویتامین بی12     1.15

 

این مطالب توسط متخصصان تغذیه بدست آمده است و همچنین پیشنهاد میکنند؛ اگر در دوره ی کاهش وزن یا دچار بیماری دیابت نیستید ، می توانید مربا را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

البته یک نظریه ی عقل سلیم وجود دارد که همه چیز در حد اعتدال بهترین راه است. میوه های تازه همیشه برای شما یک انتخاب سالم است .

دانستن این نکته که انتخاب مربا به عنوان اصلی ترین غذای شما در زندگی و رعایت سبک زندگی سالم و آگاهانه نه تنها به شما آرامش زیادی می دهد، بلکه آینده ای شاد و سالم را نیز در بر می گیرد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
سلام، چطور میتونم به شما کمک کنم؟